Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024
Vintage Athens

Δείτε σπάνιο φωτογραφικό υλικό από την κατασκευή του Ηλεκτρικού

Δείτε σπάνιο φωτογραφικό υλικό από την κατασκευή του Ηλεκτρικού. Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά – Κηφισιάς, γνωστός στο ευρύ κοινό ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμισι αιώνα ζωής!

Ξεκίνησε Ατμοκίνητος και με τη εξέλιξη έγινε ηλεκτροκίνητος , ο σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, πράγμα που έκανε την ζωή των Αθηναίων ευκολότερη μιας και μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία (Το «παμφορείο» χωρούσε 18 άτομα και το έσερναν άλογα. Αντικαταστάθηκε από το τραμ το 1913) ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.

Δείτε σπάνιο φωτογραφικό υλικό από την κατασκευή του Ηλεκτρικού. Δείτε τις καταπληκτικές φωτογραφίες πραγματικό κειμήλιο στο Αθηναϊκό πολιτισμό!

Κατασκευή Σταθμού Πειραιά (1926)
Ο παλαιός σταθμός της Ομόνοιας το 1925
Ο παλαιός Σταθμός Φαλήρου (1907)
Ο σταθμός του Θησείου το 1880
Μηχανή ατμήλατου σιδηροδρόμου στον Πειραιά

O «Ηλεκτρικός» εγκαινιάστηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1869. Στην γραμμή λειτουργούσαν ατμοκίνητα τραίνα, τα οποία συνέδεαν την Αθήνα με τον Πειραιά και για την λειτουργία της ήταν υπεύθυνη η εταιρία Σιδηρόδρομοι Αθηνών Πειραιώς (Σ.Α.Π.).

Ένα χρόνο αφού η Αθήνα γίνεται πρωτεύουσα του Ελληνικού Κράτους, το 1835, κατατέθηκε η πρώτη πρόταση στην ελληνική κυβέρνηση από τον Φρειδερίκο Φεράλδη για κατασκευή σιδηροδρόμου, χωρίς να βρει αντίκρισμα. Την ίδια τύχη είχε οκτώ χρόνια αργότερα η πρόταση του Αλέξανδρου Ραγκαβή.

Τα εγκαίνια του σιδηροδρόμου είχαν προγραμματιστεί για τις 15 Φεβρουαρίου 1869, αλλά αναβλήθηκαν για τις 27 του ίδιου μήνα. Τελικά ήταν έτοιμος στις 17 Φεβρουαρίου αυτού του έτους και την ίδια ημέρα η ΣΑΠ προχώρησε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο.

Διαβάστε ακόμα:

Δείτε ακόμη:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *